صافکاری نقاشی

فیکس آپ کار با ارائه صافکاری و نقاشی خودرو های خارجی و لوکس و وارداتی و صافکاری PDR با بروز ترین متد های حزفه ای بصورت صافکاری بدون رنگ با هزینه مناسب و کیفیت عالی توسط متخصصین باتجربه در این مجموعه در حال فعالیت می باشد. صافکاری بی رنگ و نقاشی حرفه ای خودرو در تمام قسمت های بدنه آن قابل انجام بوده و هر یک به روش های نوین و مختلف انجام می شوند.

از مهم ترین خدماتی که در فیکس آپ کار ارائه می شود صافکاری نقاشی خودروهای خارجی است. در این مجموعه صافکاری و نقاشی خودرو های خارجی در تمامی مدل ها و کلاس ها با استفاده از بهترین ابزارها و تجهیزات انجام می شود. هزینه و زمان صافکاری نقاشی خودرو خارجی در این مجموعه بسیار مناسب می باشد.

در ادامه در مقاله صافکاری و نقاشی در فیکس آپ کار مطالعه خواهید کرد:

صافکاری نقاشی

صافکاری و نقاشی خودرو از دیر باز یک نوع از عملیات قابل انجام بر روی بدنه خودرو ها بوده است. زمانی که یک خودرو به هر دلیلی دچار آسیب در نواحی مختلف خود در بدنه می شود، نیاز به ترمیم دارد. این ترمیم بدنه زمانی که جزئی باشد با صافکاری بدون رنگ انجام می شود و هزینه و زمان کمتری هم می برد.

اما زمانی که آسیب های جدی به بدنه یک خودرو وارد می شود و رنگ خودرو از بین می رود، علاوه بر صافکاری نیاز به نقاشی هم می باشد. به رنگ شدگی در بدنه پس از صاف شدن نقاشی می گویند. صافکاری و نقاشی خودرو را می توان بعنوان یکی از مشاغلی نام برد که هم بسیار سخت می باشد و هم نیاز به دقت بالایی دارد.

اما بر خلاف این مسائل، مراکز بسیار زیادی در سطوح مختلف شهر ها تحت عنوان صافکاری و نقاشی فعالیت می کنند. این مراکز می تواند یک مکان کوچک یا متحرک باشد و هم می تواند یک مرکز بسیار بزرگ با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا باشد.

صافکاری خودرو

صافکاری نقاشی خودرو - صافکاری و نقاشی ماشین خارجی
صافکاری نقاشی خودرو – صافکاری و نقاشی ماشین خارجی

یکی از پرتقاضا ترین خدمات ظاهری خودرو، صافکاری و نقاشی آن می باشد. زمانی که یک خودرو از ناحیه بدنه دچار آسیب می شود و بخشی از آن دچار فرورفتگی می شود، نیاز به صافکاری دارد. فردی که بعنوان صافکار شناخته می شود ابتدا باید تشخیص دهد که صافکاری بدون رنگ قابل انجام است یا خیر.

هرچه این آسیب شدید تر باشد یا در ناحیه بدی باشد، میزان موج و اثرات آن کمتر از بین می رود. البته که باید به تجربیات و تخصص یک کارشناس حرفه ای اعتماد کرد تا فرایند صافکاری نقاشی را انجام دهد.

علاوه بر موارد فوق باید بدانید که صافکاری نقاشی خودرو یک عمل بسیار حساسی می باشد. به همین جهت یک صافکار و نقاش حرفه ای باید در کمال آرامش و در زمان مناسب اقدام به صافکاری خودرو کند.

صافکاری درب خودرو

درب های خودرو بیشترین قسمت هایی هستند که دچار آسیب دیدگی می شوند. در حین چرخش در میدان ها، چهارراه ها، برخورد با موتور سیکلت ها و موارد مشابه باعث آسیب دیدگی بیشتر به درب های یک خودرو می شود.

درب های خودرو قسمت هایی از یک خودرو هستند که مقاومت کمتری نسبت به گلگیرها و سقف یک ماشین دارند. البته در برخی خودرو ها می تواند این مورد برعکس باشند. درب های خودرو پس از کاپوت بیشتر در معرض دید هستند و نیاز به دقت بیشتری در ترمیم دارند.

صافکاری PDR خودرو - صافکاری pdr ماشین خارجی
صافکاری PDR خودرو – صافکاری pdr ماشین خارجی

صافکاری کاپوت خودرو

برخوردهایی که از روبرو توسط خودروها انجام می شود باعث صدمه مستقیم به کاپوت آن ها می شود. صافکاری نقاشی کاپوت خودرو بسیار سخت از قسمت های دیگر می باشد. این قسمت معمولاً مقاوت کمی دارد و براحتی دچار آسیب دیدگی های جدی می شود.

اما بعضاً برخوردها آسیب هایی با شدت کمتری داشته به شکلی که ممکن است حتی سپر ها هم آسیب نبینند. در این حالت صافکاری بی رنگ کاپوت خودرو راحت تر و مطمئن تر انجام می شود. نوک کاپوت ها بیشتر دچار آسیب می شوند و صافکاری بی رنگ آن ها کار دشواری است.

کاپوت خودرو بدلیل این که در جلوی آن رخ نمایی می کند باید عمیق تر و دقیق تر صافکاری شود. وجود موج در کاپوت رخ خودرو را از بین می برد.

صافکاری قسمت دوبل

قسمت هایی در بدنه خودرو به نام دوبل هستند که از یک یا چند ورق جهت حفظ امنیت و مقاومت بیشتر استفاده شده است. اما این ورق ها بطور کامل یک بخش را نپوشانده اند. به همین دلیل فشار وارده باعث می شود تا بخشی که دوبل تمام می شود دچار تا خوردگی شود.

خودرو ها در قسمت های مختلف خود که نیاز به امنیت و مقاومت بیشتری دارند از ورق های دوبل استفاده کرده است. خودروهایی که ورق های دوبل دارند در قسمت های درب های سرنشینان و درب موتور استفاده کرده اند. در صافکاری و نقاشی این قسمت ها در صورت آسیب دیدگی بیشتر نیاز به ترمیم و دقت دارند.

تماس با فیکس آپ کار

شما می توانید با تماس با کارشناسان فیکس آپ کار، بطور رایگان مشاوره گرفته و نوع مشکل یا خدمات درخواستی خود را مطرح کنید و برای حضورتان هماهنگی انجام دهید.

مرکز تعمیرات ماشین خارجی فیکس آپ کار

صافکاری رکاب خودرو

رکاب خودرو قسمت های پایینی درب های یک خودرو می باشد. این قسمت ها معمولاً در تصادفات بسیار شدید یا حتی تصادفات جزئی برخورد با جدول و اشیاء کوچک وارد می شوند. رکاب ها بدلیل طرح ها و دوبل هایی که در خود دارند نسبت به قسمت های دیگر صافکاری نقاشی دقیق ترین نیاز دارد.

صافکاری رکاب خودرو نیازمند زمان و انرژی بسیار بیشتری نسبت به قسمت های مختلف یک خودرو دارد. به همین جهت صافکاری رکاب خودرو تنها باید در مراکز حرفه ای انجام شود. همچنین بسیار مهم است که رکاب خودرو رنگ شدگی نداشته باشد و صافکاری بی رنگ در آن انجام شود.

صافکاری بدون رنگ

صافکاری بی رنگ خودرو - صافکاری بی رنگ ماشین خارجی
صافکاری بی رنگ خودرو – صافکاری بی رنگ ماشین خارجی

اصطلاح عامیانه ای وجود دارد با نام صافکاری بدون رنگ که همانطور از نامش پیداست بدون رنگ شدگی ترمیم می شود. البته فیکس آپ کار هم از این قضیه مستثنی نیست. اما باید بدانیم که این اصطلاح دقیقاً چه معنا و مفهومی دارد که درست از آن استفاده کنیم.

زمانی صافکاری بدون رنگ انجام می شود که رنگ از بدنه خودرو بلند نشده باشد. همچنین زمانی که فرورفتگی بسیار زیاد باشد اما رنگی جدا نشده باشد، ممکن است بدنه در صورت بازگشت به حالت خود رنگ را از خود پس بزند و باعث شود جدا شود که در این صورت دیگر نقاشی ضروری است.

روش های سنتی و بروزی جهت صافکاری بدون رنگ استفاده می شود. یکی از این روش های سنتی استفاده از ابزارهای فلزمانند شبیه به چکش می باشد. در برخی دیگر از ابزارهای بروزتری مثل میله ها استفاده می شود.

صافکاری PDR

شاید این اصطلاح را اگر خودرویتان آسیب دیده و به گاراژ های صافکاری نقاشی رفته باشد زیاد شنیده باشید. عبارت PDR مخفف شده واژه Paintless Dent Repair می باشد. این فرایند برای از بین بردن تورفتگی ها یا گودی های جزئی استفاده می شود که دسترسی به آن ها برای صافکار ها کمی دشوار است.

این روش ابزارهای مخصوص خود را دارد که به شکل میله های کاملاً قابل انعطاف هستند. این میله ها از جایی که نزدیک ترین نقطه دسترسی ار دارد از داخل وارد بدنه شده و به قسمت های تو رفته فشار وارد می کند. این روش دقیق و زمان انجام آن کمتر از روش های سنتی است.

امروزه صافکاری PDR یکی از محبوب ترین روش های صافکاری بشمار می رود. با توجه به این که هر قسمتی از خودرو را می توان با این روش صافکاری کرد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش مخصوص خودرو یا قسمت خاصی از خودرو نیست و در تمام خودروهای داخلی و خارجی می توان استفاده کرد.

نقاشی خودرو

صافکاری و نقاشی ماشین - لیسه گیری ماشین خارجی
صافکاری و نقاشی ماشین – لیسه گیری ماشین خارجی

زمانی که یک خودرو دارای آسیب جدی در بدنه خود شده باشد و رنگ های قسمت های مختلف بدنه جدا شده باشند، نیاز به نقاشی ماشین می باشد. البته ناگفته نماند که در هر صورت پیش از نقاشی این قسمت ها، باید توسط صافکار صاف شوند. یکی از مزایای رنگ شدن خودرو این است که اگر آثاری از صافکاری به جا مانده باشد به شکل سطحی قابل رفع هستند.

در نقاشی ماشین باید دقیقاً رنگ خود توسط رنگ ساز ساخته شود و در اختیار نقاش قرار بگیرد. رنگ خودرو کاملاً با رنگ های موجود در بازار متفاوت است و دارای سختی و ماندگاری بیشتری است. نقاشی خودرو در اکثر مواقع بسته به میزان قابل رنگ، زمان بسیار بیشتری کار می برد.

احتمالاً اگر در طول عمر خود بدنبال خرید ماشین رفته باشید با اصطلاحات مختلف رنگ شدگی مثل دور رنگ یا تمام رنگ یا یک لکه رنگ آشنا شده اید. هنر نقاش اینجا مشخص می شود که بیشترین هماهنگی با رنگ شدگی قسمت جدید و قسمت های قدیم بدون رنگ وجود داشته باشد.

لیسه گیری

در برخی مواقع ممکن است در اثر آسیب های بسیار جزئی و پس از انجام صافکاری، نقاطی رنگ پریدگی وجود داشته باشد. لیسه گیری یکی از روش های کم هزینه ای است که امروزه به روش های مشخصی در انواع خودرو و نواحی آسیب دیده انجام می شود.

در لیسه گیری رنگ ساخته شده چندین بار بواسطه ابزار مخصوص پر می شود. این فرایند تا زمانی ادامه دار خواهد بود که قسمت بدون رنگ از رنگ پر شود و هم سطح با قسمت های بدون رنگ شود. در هر بار پر کردن قسمت مربوطه باید منتظر ماند تا رنگ آن قسمت خشک شود.

پس از هر بار پر کردن و خشک شدن رنگ می توان مجدد به اندازه پر شدن کامل قسمت مربوطه آن را با رنگ موردنظر پر کرد. بسیار مهم است که کارشناسی که این فرایند را انجام می دهد دارای تجربه و تخصص بوده تا بتواند کاملاً هم سطح قسمت سالم آن را ترمیم کند.