دوربین عقب خودرو یکی از آپشن های موجود در ماشین می باشد. امروزه به دلیل افزایش وسایل نقلیه و شلوغ شدن خیابان ها کاربرد دوربین عقب خودرو بسیار حائز اهمیت می باشد. علاوه بر داشتن مهارت رانندگی وجود آپشن های خودرو به افزایش کیفیت رانندگی بسیار کمک میکند. هر چه این کیفیت بیشتر شود احتمال خرابی خودرو و امنیت در داخل و بیرون خودرو نیز افزایش می یابد.

با پیشرفت تکنولوژی در خودرو نسبت به گذشته شرکت های خودرو سازی در ساخت خودرو، از آپشن های مختلفی استفاده می نمایند. گسترش استفاده از آپشن آنقدر زیاد شده که در انتخاب نوع خودرو می تواند تاثیرگذار باشد. این امکانات جذاب در خودرو ها به قدری پر طرفدار شده است که بسیاری از رانندگان حتی برای خودروهای فاقد این آپشن ها نیز اقدام به نصب آن ها می کنند. دوربین عقب خودرو یکی از این آپشن ها به حساب می آید. در این مقاله با توضیح در مورد آپشن دوربین عقب خودرو با فیکس اپ کار همراه باشید.

دوربین عقب خودرو چیست؟

آشنایی با دوربین عقب خودرو - فیکس اپ کار
آشنایی با دوربین عقب خودرو – فیکس اپ کار

دوربین دنده عقب خودرو به عنوان یکی از آپشن هایی می باشد که علاوه بر وجود آن در بعضی از خودروها، قابل نصب در دیگر خودرو ها نیز می باشد. عملکرد این دوربین به گونه ای می باشد که در زمان دنده عقب فعال می شود. زمانی که این دوربین فعال شود به راحتی می توانید پشت خودرو را مشاهده کنید. کاربرد دوربین عقب خودرو در پارک دوبل و دنده عقب بسیار مشهود می باشد. با نمایش فضای عقب خودرو به راحتی می توانید در مورد حرکت آن تصمیم گیری کنید.

کاربرد دوربین در خودرو فقط به عقب خودرو منحصر نمی شود. از دوربین در قسمت های مختلف خودرو استفاده می کنند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. از جمله این دوربین ها می توان به دوربین جهت ثبت وقایع، دوربین جلو و عقب و دوربین 360 درجه  اشاره کرد. هر کدام از این دوربین ها کارایی خاص خود را دارند اما در میان این دوربین ها از نوع دنده عقب بسیار استفاده می شود.

کاربرد دوربین عقب خودرو

دوربین دنده عقب خودرو به عنوان آپشن جذاب در خودرو دارای کارایی بسیار مناسبی می باشد. رانندگانی که به مدت طولانی مشغول راندن خودرو هستند دارای مهارت بالایی در کنترل خودرو می باشند. اما با این وجود خطرات کماکان وجود دارند. به وسیله این امکانات بیشتر و آپشن های اضافه خطرات موجود را می توان کاهش داد. کاربرد دوربین عقب خودرو نیز یکی از این مواردی می باشد که به افزایش تسلط رانندگان به محیط اطراف خود کمک می کند.

دوربین عقب خودرو در بسیاری از خودروها موجود می باشد و در تعدادی دیگر وجود ندارد. خودروهایی که فاقد این آپشن می باشند امکان اضافه شدن این گزینه را می توانند داشته باشند. با نصب دوربین دنده عقب خودرو می توان بسیاری از آسیب ها را کنترل کنند و تسلط بر خودرو را افزایش دهد. از جمله این ویژگی ها می توان به افزایش دید راننده نسبت به محیط هنگام دنده عقب و پارک اشاره کرد. گسترش این فضا به راننده کمک می کند تا از بروز صدمات به خودرو، افراد یا اشیا اطراف را کاهش دهد. فیکس اپ کار در زمینه نصب آپشن های خودرو آماده خدمات رسانی می باشد.

ویژگی های دوربین عقب خودرو

همانطور که اشاره کردیم دوربین عقب خودرو به دلیل داشتن ویژگی های خاص بسیار پرکاربرد می باشد. این ویژگی ها باعث افزایش امنیت خودرو می شود. کاربرد دوربین عقب خودرو امکاناتی را به ماشین اضافه می کند که با هم به بررسی آنها می پردازیم.

  1. ثبت رخدادها: با وجود این امکان در بعضی از دوربین های عقب خودرو رخدادها و تصادفات در حین رانندگی ثبت می شود. این ویژگی باعث می شود تا راحتتر به بررسی آن اتفاق پرداخته شود.

  2. مشاهده فضای پشت ماشین: در هنگام پارک دوبل و دنده عقب هر چقدر هم که دقت کنید فضایی در بیرون خودرو وجود دارند که به آنها نقطه کور گفته می شود. به کمک دوربین به راحتی می توان این فضاها را مشاهده نمود و از خطرات موجود در نقطه کور مطلع شد.

  3. وجود ردیاب: امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از GPS بسیار پر کاربرد شده است. با کمک این وسیله به راحتی می توان مکانی را که خودرو در آن وجود دارد شناسایی کرد. این قطعه به صورت جداگانه بر روی خودرو قابل نصب می باشد. در بعضی از دوربین ها این قطعه به صورت پیش فرض بر روی آنها سوار شده است.

اجزای دوربین عقب خودرو

مانیتور آینه ای دوربین عقب خودرو - فیکس اپ کار
مانیتور آینه ای دوربین عقب خودرو – فیکس اپ کار

برای نصب آپشن دوربین در خودرو باید از اجزای آن اطلاع داشته باشیم. دوربین عقب خودرو مانند دیگر قطعات از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. فعالیت این اجزا با هم نتیجه مورد نظر را به راننده ارائه می دهد. این سیستم دارای دو قسمت کلی می باشد که دوربین در عقب خودرو یا کنار سپر نصب می شود. این قسمت وظیفه دریافت اطلاعات را بر عهده دارد. دیگری در داخل خودرو به عنوان مانیتور و جهت نمایش این اطلاعات به کار می رود. در بعضی از انواع آن از دوربین آینه ای استفاده می شود که در قسمت آینه عقب قابل مشاهده می باشد.

دوربین ها در قسمت عقب دارای یک سنسور می باشند که جهت هشدار به راننده استفاده می شود. وجود این سنسور در دوربین باعث ایجاد تغییر قیمت در دوربین می شود. این سنسور ها دارای انواع داینامیک، معمولی و 360 درجه هستند. مانیتور اطلاعات و تصاویر دریافتی را برای راننده به نمایش میگذارد. کاربرد دوربین عقب خودرو با توجه به عملکرد صحیح این اجزا مشخص می شود.

اطلاعات خرید دوربین عقب

دوربین های دنده عقب جهت نصب دارای تنوع زیادی می باشند. همچنین جهت نمایش از مانیتور های متفاوتی نیز استفاده می شود. این تنوع به دلیل ارائه امکانات مختلف می باشد. این امکانات شامل نوع عملکرد در دوربین و نوع نمایش در مانیتور ها می شود. انتخاب نوع مانیتور و دوربین در کاربرد این آپشن تاثیر گذار می باشد. جهت خرید و نصب دوربین دنده عقب باید به مراکز مجاز و معتبر مراجعه کنید. فیکس اپ کار در زمینه نصب دوربین و فروش قطعات استوک ماشین خارجی آماده ارائه خدمات می باشد.

نوع کیفیت در انتخاب و خرید این قطعات بسیار حائز اهمیت می باشد. امکانات خروجی تصاویر از جمله هشدار، متراژ و ثبت وقایع می تواند در افزایش امکانات آن تاثیر گذار باشد. همچنین نوع مانیتور نیز در کیفیت خروجی تصویر و تسلط بر خودرو اثر می گذارد. مانیتور ها می توانند به صورت آینه ای و یا مانتیور بر روی داشبور نصب شوند. هر چه کیفیت این قطعات بالا باشد امکانات و کاربرد دوربین عقب خودرو را افزایش می دهد.

دوربین دنده عقب خودرو

دوربین عقب خودرو دارای انواع مختلفی می باشند. این تنوع با توجه به امکانات موجود در قیمت آنها نیز تاثیر می گذارد. به طبع هر چه امکانات آن بیشتر باشد قیمت دوربین نیز بالا می رود. در ادامه به دوربین های معمول در بازار اشاره خواهیم کرد.

  • بعضی از دوربین ها با توجه به دارا بودن سنسورها فقط زمانیکه موقعیت دنده را به عقب قرار می دهیم فعال می شود.

  • در تعداد دیگری از دوربین ها علاوه بر نمایش تصویر، متراژ موجود در فضای عقب خودرو را نیز نمایش می دهند.

  • در نوع دیگر دوربین ها علاوه بر امکانات گفته شده توانایی ثبت وقایع را دارا می باشند.

مانیتور دنده عقب خودرو

آشنایی با مانیتور عقب خودرو - فیکس اپ کار
آشنایی با مانیتور عقب خودرو – فیکس اپ کار

مانیتورها یکی از اجزای جدایی ناپذیر این سیستم می باشد. نمایشگرها می توانند بر روی داشبورد نصب بشوند. علاوه بر آن نوع آینه ای آن نیز در بازار موجود می باشد. مانیتور آینه ای به دلیل موقعیت نصب آن، دید جلوی خودرو را از شما نمیگیرد. این ویژگی باعث بالا بردن کاربرد دوربین عقب خودرو می شود.

در بسیاری از برندهای خارجی آپشن دوربین عقب خودرو به صورت پیش فرض نصب می باشد. یکی از این برندها خودروسازی پژو می باشد که در محصولاتی مانند پژو 2008 این امکان را تعبیه نموده است. اگر به دنبال تعمیرگاه تخصصی پژو 2008 می باشید فیکس اپ کار با تجربه درخشان در این زمینه خدمات مورد نیاز شما را ارائه می دهد. مانیتور ها بر اساس ویژگی های موجود می توانند دارای کیفیت و کارآیی متفاوتی باشند. این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشد.

  • کیفیت تصاویر یکی از مسائل مورد توجه می باشد که شامل کیفیت های 4K، HD و معمولی می شود.

  • نوع نمایشگر می تواند شامل رنگی و سیاه سفید باشد. وجود هر کدام از این ویژگی باعث تفاوت در قیمت و کیفیت تصویر می شود.

آپشن های مختلف چه در خودرو موجود باشند و یا اضافه شوند می توانند به کیفیت رانندگی، سلامت خودرو و سرنشینان کمک بکنند. این آپشن ها دارای تنوع بالایی می باشد که می توان به استارت بدون کلید، مانیتور پشت صندلی و کروز کنترل اشاره نمود که می توانید جهت آشنایی با آپشن کروز کنترل و عملکرد آن از مقاله مربوطه استفاده نمایید.

این مقاله جهت افزایش اطلاعات شما نسبت به آپشن دوربین دنده عقب خودرو ارائه شده است. هنگام خرید معمولاً با محصولات متنوعی روبروی می شوید که با استفاده از این نکات شما می توانید نسبت به خرید بهتر و نصب آن اقدام نمایید.